SSK Sorgulama - SSK Hizmet Dökümü

SSK, SSK Hizmet Dökümü, SSK No, SSK Sicil No Sorgulama, SSK Sicil No ve TC Kimlik No ile SSK Hizmet Dökümü Sorgulama, SSK Maaş Hesaplama, SSK Emeklilik Süresi, ssk, SSK Öğrenme, ssk, SSK Sorgulama, SSK Pirim, SSK Kurumu, ssk hizmet dökümü sorgulama, SSK Hakkında Bilgi, SSKHizmetDökümü, SSK Sorgu, SSK İsteğe Bağlı Sigorta, SSK SORGULAMA, SSK SORGULAMA, ssk hizmet dokumu, SSK Borçlanması, SSK Sorgu, SSK Primim Ödeniyormu?, Sosyal Sigortalar Kurumu, ssk aylık, ssk, sgk, ssk gov tr, ssk sorgulamasi, ssk bilgi, www.ssk.gov.tr. Hatalı aramalar: ssk gov, ssk.com, sssk, www ssk, sgk.gov.tr, ssk sorgulama, ssk gov, ssk tr, sgk sorgulama,sgksorgula1, sgk ile sorgula, sonucu goruntule, skk hızmet dökümünü oluştur, ssk, döküm dosyasını oluştur, ssk hizmetim kaç yıl olmuş , kaç yıl sonramekli olurum, kesin emekli tarihim?, ssk emeklilik dosyam, ssk para yatırım bilgilerim,

 

        SSK HİZMET DÖKÜMÜ SORGULAMA (SSK SİCİL NO İLE)

    Devletin resmi sitesi Turkiye.gov.tr'de online olarak SSK Hizmet Dökümü Sorgulaması yapabilirsiniz. SSK sorgulaması için bu sayfaya bakınız. ÖNEMLİ NOT!: SSK Hizmet Dökümü Sorgulaması hizmetinden yararlanmak için en yakın PTT şubesine gidip, TC Kimlik No'nuzu bildirerek, 1 TL karşılığında "e-Devlet şifresi" almanız gerekmektedir.

TC KİMLİK NO İLE SSK HİZMET DÖKÜMÜ SORGULAMA

Devletin resmi sitesi Turkiye.gov.tr'de TC Kimlik No ile SSK Hizmet Dökümü Sorgulaması yapabilirsiniz. SSK sorgulaması için bu sayfaya bakınız. ÖNEMLİ NOT!: SSK Hizmet Dökümü Sorgulaması hizmetinden yararlanmak için en yakın PTT şubesine gidip, TC Kimlik No'nuzu bildirerek, 1 TL karşılığında "e-Devlet şifresi" almanız gerekmektedir.



Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı

İnsanların hayat boyunca yaşam kalitesini etkileyen en önemli unsur sosyal güvence içinde olmaktır. Sosyal güvenlik, insanların gelirlerine bakılmaksızın toplum huzurunu ve refahını bozan sosyal tehlikelerin verdiği zararlardan “insan hakkı” ve esas itibariyle de “devlet görevi” olarak primli ya da primsiz sistemlerin kullanılması, kişilerin sosyal tehlikelerin zararlarından kurtarılma güvencesidir. Bu doğrultuda ülkemizde sosyal güvenlik hakkı, Anayasamızın 60 ıncı maddesindeki “Herkes sosyal güvenlik hakkına sahiptir. Devlet bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alır ve teşkilatı kurar” hüküm ile açıkça ortaya konmuştur.

Bir mesleki veya sosyal risk yüzünden geliri veya kazancı kesintiye uğramış kimselerin başkalarının yardımına ihtiyaç kalmaksızın, geçinme ve yaşama ihtiyaçlarını karşılayan bir sistem olarak tanımlanan sosyal güvenlik kavramı; Uluslararası Çalışma Örgütü’ne (ILO) göre ise “toplumun kendi üyelerine bir takım kamusal tedbirlerle, hastalık, hamilelik, iş kazası, işsizlik, yaşlılık ve ölümden kaynaklanan tamamen veya esaslı bir şekilde kazanç kaybının neden olacağı ekonomik ve sosyal zorluklara karşı sağladığı koruma, tıbbi bakım tedariki ve çocuklu ailelerin desteklenmesidir.”

Ülkemizdeki sosyal güvenliğin genel yapısı sosyal devlet anlayışıyla birlikte sigortacılık esaslarına dayanmaktadır. Sigortalılara verilecek sigorta yardımlarının hangi hallerde ve miktarda verileceği önceden belirlenmiş olup, uzun ve kısa vadeli sigorta kollarında hizmet sunulmaktadır. Sosyal güvenlik sistemi, sosyal devletin gereği, özel sigortacılıktan farklı olarak birebir fayda/maliyet dengesi gözetilmeden oluşturulmuştur. Bu durum sosyo-ekonomik ve demografik değişimlerin neden olduğu tüm risklerin sistem tarafından taşınmasına neden olmaktadır.

Sigorta sistemimizin finansmanı alınan primler vasıtasıyla sağlanmakta olup, aktif sigortalılardan alınan primler, tüm sigortalıların ödemelerini karşılamak üzere kullanılmaktadır. Bu tür finansman, dağıtım yöntemi olarak adlandırılmakta ve nesiller arası paylaşım esasına dayanmaktadır.

Ancak, özellikle 2000’li yıllara kadar ülkemizde sosyal güvenlik alanında uzun yıllar mali dengeler gözetilmeden alınan kararlar, sosyal güvenlik sisteminin zayıflamasına neden olmuş ve dolayısıyla sağlık ve sigorta hizmetinin yeterli olmamasına neden olmuştur. Sosyal güvenlik sistemimizde zamanla ortaya çıkan finansal ve yapısal sorunlar, bu alanda reformların yapılmasını kaçınılmaz hale getirmiştir.
Bu kapsamda, 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile yapılan reformla, uzun yıllardır problemlerle gündeme gelen sosyal güvenlik sistemimiz yeniden düzenlenerek, sistemin katılımcı, eşit ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulması amaçlanmıştır. Dünya sosyal güvenlik tarihinin en önemli ve büyük reformlarından biri olan “Sosyal Güvenlik Reformu” gerçekleştirilerek 2006 yılında farklı norm ve standartlara göre hizmet sunan SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı tek çatı altında birleştirilmiştir. Böylece bütün vatandaşları kapsayan adil bir sistemin temelleri atılmıştır.

Türkiye’nin geleceğine yön veren bir çalışma olan Sosyal Güvenlik Reformu ile vatandaşlarımızın gelecekle ilgili endişeleri azalmış, sisteme duyduğu güven ve bağlılık artmaya başlamıştır.
Sosyal sigortalar ile genel sağlık sigortası bakımından kişileri güvence altına alacak, sosyal sigortacılık ilkelerine dayalı, etkin, adil, kolay erişilebilir, aktüeryal ve malî açıdan sürdürülebilir, çağdaş standartlarda bir sosyal güvenlik sisteminin gerçekleştirilmesi amacıyla kurulmuş olan Kurumumuzun görevleri, 5502 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinde belirlenmiştir:

1. Ulusal kalkınma strateji ve politikaları ile yıllık uygulama programlarını dikkate alarak sosyal güvenlik politikalarını uygulamak, bu politikaların geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
2. Hizmet sunduğu gerçek ve tüzel kişileri hak ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirmek, haklarının kullanılmasını ve yükümlülüklerinin yerine getirilmesini kolaylaştırmak.
3. Sosyal güvenliğe ilişkin konularda; uluslararası gelişmeleri izlemek, Avrupa Birliği ve Uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak, yabancı ülkelerle yapılacak sosyal güvenlik sözleşmelerine ilişkin gerekli çalışmaları yürütmek, usulüne göre yürürlüğe konulmuş uluslararası antlaşmaları uygulamak.
4. Sosyal güvenlik alanında, kamu idareleri arasında koordinasyon ve işbirliğini sağlamak.
5. Bu Kanun ve diğer kanunlar ile Kuruma verilen görevleri yapmaktır.

Kurumumuz, vatandaşlarımıza doğumundan ölümüne kadar, hatta ölümünden sonra da hak sahiplerine sağlık, sigorta ve sosyal yardım alanlarında, “Kaliteli, adil, kolay erişilebilir, insan odaklı hizmet veren, aktüeryal ve mali açıdan sürdürülebilir bir sosyal güvenlik sistemini yürütmek ve geliştirmek” misyonu doğrultusunda hizmetleri sunmaktadır. Tüm bu hizmetler 5502 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine göre belirlenen Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Başkanlık organları ile gerçekleştirilmektedir.

Sosyal güvenlik sistemimiz iş kazası ve meslek hastalığı, hastalık ve analık sigorta kollarını kapsayan kısa vadeli sigorta kolları ile, malullük, ölüm ve yaşlılık sigorta kollarını kapsayan uzun vadeli sigorta kollarından oluşmaktadır.

Kısa vadeli sigorta kolları kapsamında sigortalılarımıza ve hak sahiplerine;

- Sigortalıya, geçici iş göremezlik süresince günlük geçici iş göremezlik ödeneği verilmesi,
- Sigortalıya sürekli iş göremezlik geliri bağlanması,
- İş kazası veya meslek hastalığı sonucu ölen sigortalının hak sahiplerine, gelir bağlanması,
- Gelir bağlanmış olan kız çocuklarına evlenme ödeneği verilmesi,
- Hastalık ve analık sigortasından sigortalıya hastalık veya analık hallerine bağlı olarak ortaya çıkan iş göremezlik süresince, günlük geçici iş göremezlik ödeneği,
- Analık sigortası kapsamında emzirme ödeneği,
- Cenaze Ödeneği,
- Askerlik ve doğum borçlanması hakları,
verilmektedir.

Uzun vadeli sigorta kolları kapsamında;

- Malullük sigortası kapsamında malullük aylığı,
- Yaşlılık sigortası kapsamında yaşlılık aylığı ve toptan ödeme,,
- Ölüm sigortası kapsamında ölüm aylığı, ölüm toptan ödemesi ve aylık almakta olan kız çocuklarına evlenme ödeneği ile cenaze ödeneği
verilmektedir.

Genel sağlık sigortası kapsamında ise;

- Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilere finansmanı sağlanan tıbbî ürün ve hizmetlerinin verilmesi,
- Genel sağlık sigortalıları ile hak sahiplerinin hastalıklardan korunması amacıyla ilgili kamu idareleriyle kişisel koruyucu sağlık hizmetleri politikalarının tespitine ve etkin bir şekilde uygulanmasına katkı sağlanması,
- Genel sağlık sigortalıları ile hak sahiplerini ve işverenleri genel sağlık sigortası mevzuatından doğan hakları ve ödevleri konusunda her türlü iletişim araçları ile bilgilendirilmesi,
hizmetleri verilmektedir.

Kurumumuz yeni yapısı ve uygulamalarıyla alışılagelmiş kamu bürokrasisi tarzını terk etmiş, sosyal güvenlik alanında tüm paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini ön planda tutan, bürokrasiden uzak, iş ve işlemlerini yasalara ve kalite standartlarına uygun, adil, verimli ve hızlı bir şekilde hizmet verme yolunda önemli mesafeler kat etmiştir.

Gerek kullanılan kaynaklar ve verilen hizmetler açısından gerekse Türkiye’nin merkezi yönetim bütçesinden sonraki en büyük bütçesi olması nedeniyle, nüfusu 74 milyona ulaşmış toplumumuzda Kurumumuzun önem ve katkısı her geçen gün artmaktadır. Bu doğrultuda Kurumumuz, “Vatandaş odaklı hizmet anlayışı içinde etkin, süratli ve kaliteli sosyal güvenlik hizmeti sunan, toplumun güvenine sahip ve aktüeryal dengelerini sağlamış, saygın bir kurum olmak” vizyonu doğrultusunda ve insan odaklılık, adalet, şeffaflık, kaliteli hizmet, güvenilirlik, çözüm odaklılık, sürekli gelişim ve verimlilik temel değerleriyle hizmetlerini sunmaya devam etmektedir.
    *
      SSK Sicil No Sorgulama
      SSK Sicil Numaranızı öğrenmek için yukarıdaki bağlantıya tıklayarak, SSK'nın ilgili sayfasına gidebilirsiniz.

    *
      SSK Tescil Kaydı Sorgulama
      SSK tescil kaydı sorgulamasını, yukarıdaki sayfa yoluyla yapabilirsiniz. SSK tescil kaydı sorgulaması için en yakın PTT şubesine gidip, TC Kimlik No'nuzu bildirerek, 1 TL karşılığında "e-Devlet şifresi" almanız gerekmektedir.


SSK Emeklilik İşlemleri

    *
      SSK Emeklilik Yaşı Hesaplama
      SSK Emeklilik Yaşı Hesaplama ekranına giderek, ne zaman emekli olabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

    *
      SSK Emekli Maaşım Bağlandı mı? (Emekli Aylık Bilgileri)
      SSK Emekli Aylık bilgileri Ekranına giderek, SSK emekli maaşınızın bağlanıp bağlanmadığını öğrenebilirsiniz.

    *
      SSK Emekli Maaşım Ne kadar Olacak
      SSK'dan ne kadar emekli maaşı alacağınızı öğrenmek için, yukarıdaki bağlantıya tıklayarak SSK'nın ilgili sayfasına gidiniz.

    *
      SSK Emeklilik Kaydı Sorgulama
      Yukarıdaki sayfayı ziyaret ederek, SSK Emeklilik Kaydı sorgulamak için gerekli ekrana gidebilirsiniz.

    *
      SSK Ne Zaman Emekli Olabilirim?
      SSK'dan ne zaman emekli olabileceğinizi öğrenmek için bu sayfaya gidiniz.

    *
      01.01.2000'den Sonra İşe Girenler İçin Tahmini Emekli Maaşı Hesaplama
      Yukarıdaki linke tıklayıp ilgili sayfaya giderek, 01.01.2000'den Sonra İşe Girenler İçin Tahmini Emekli Maaşı Hesaplama ekranına ulaşabilirsiniz.

    *
      SSK Bilgilerinizde Adres ve Banka / PTT Değişikliği
      SSK bilgilerinizde, online olarak adres ve banka değişikliği yapabilirsiniz.

    *
      SSK Sağlık Ödemeleri Sistemi
      SSK'nın sağlık ödemeleriyle ilgili tüm interaktif işlemlerine yukarıdaki bağlantı yoluyla ulaşabilirsiniz. Sayfada "Web Servis Elektronik Fatura Sistemi, SSK Protez ve İyileştirici Vasıtalar Provizyon Sistemi, Sigorta Müdürlükleri İş Göremezlik Ödemeleri, İşveren Vizite Kağıdı ve Çalışamazlık Belgesi, Optik Provizyon sistemi, Tahakkuk Sistemi, Özel Sağlık Tesisleri İçin Web Uygulamaları, SSK Eczane Provizyon Sistemi, Sağlık Projeleri Yetki Modülü, İlaç Bilgi bankası" başlıklı sayfalar yer alıyor.

    *
      SSK Sağlık Karnesi Sorgulama
      İlgili sayfayı ziyaret ederek, SSK Sağlık Karnesi Sorgulaması yapabilirsiniz.

    *
      SSK Emeklilik Rehberlik Hizmetleri
      SSK Emeklilik Rehberlik Hizmetleriyle ilgili ekranda, aylık döküm ve yıllık döküm bilgilerine erişebilirsiniz.

    *
      SSK Evrak Takibi
      SSK evrak takibini ad-soyad, sicil numarası ya da tahsis numarasına göre yapabilirsiniz.

    *
      SSK İlaç Katkı Payı ve Muayene Ücreti Kesintisi Sorgulama
      SSK ilaç katkı payı ve muayene ücreti kesintisini, sorgulama ekranı yoluyla öğrenebilirsiniz.


SSK İl Müdürlükleri

      SGK'nın, SSK İl Müdürlükleri için hazırladığı sayfalarda, tüm illerimizdeki SGK (SSK) Müdürlükleri'nin adres, telefon, faks ve email gibi iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz. İlgili SSK Müdürlüğü için aşağıdan bir il seçiniz.


      Adana | Adıyaman | Afyonkarahisar | Ağrı | Aksaray | Amasya | Ankara | Antalya | Ardahan | Artvin | Aydın | Balıkesir | Bartın | Batman | Bayburt | Bilecik | Bingöl | Bitlis | Bolu | Burdur | Bursa | Çanakkale | Çankırı | Çorum | Denizli | Diyarbakır | Düzce | Edirne | Elazığ | Erzincan | Erzurum | Eskişehir | Gaziantep | Giresun | Gümüşhane | Hakkari | Hatay | Iğdır | Isparta | İstanbul | İzmir | Kahramanmaraş | Karabük | Karaman | Kars | Kastamonu | Kayseri | Kırıkkale | Kırklareli | Kırşehir | Kilis | Kocaeli | Konya | Kütahya | Malatya | Manisa | Mardin | Mersin | Muğla | Muş | Nevşehir | Niğde | Ordu | Osmaniye | Rize | Sakarya | Samsun | Siirt | Sinop | Sivas | Şanlıurfa | Şırnak | Tekirdağ | Tokat | Trabzon | Tunceli | Uşak | Van | Yalova | Yozgat | Zonguldak


SSK - Sosyal Sigortalar Kurumu

      Ülkemizin en büyük sosyal güvenlik kuruluşu olan Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK), Ülke nüfusunun yaklaşık % 50'sine sigorta ve sağlık hizmeti sunmaktadır.

      Onaylanan Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu, Emekli Sandığı, Bağ-Kur ve SSK'nın kaldırılarak "Sosyal Güvenlik Kurumu"nun oluşturulmasını öngörüyor.

    * SSK - SOSYAL SİGORTALAR KURUMU


    * SGK - SOSYAL GÜVENLİK KURUMU

      SSK konusundaki tüm bilgilere, bu iki siteden ulaşabilirsiniz. SSK ile ilgili tüm sorularınıza yanıt bulabilir, online sorgulamalar yoluyla, SSK Hizmet Dökümü alabilir, SSK Sicil No Sorgulaması yapabilir, SSK Emeklilik yaşınızı öğrenebilirsiniz.


SSK İşveren İşlemleri

    *
      SSK Gecikme Zammı Hesaplama
      SSK gecikme zammı borcunuzu bu sayfa yoluyla öğrenebilirsiniz.


    *
      SSK İşveren Borç Durumu Sorgulama
      SSK işveren borç durumunuzu öğrenmek için bu sayfayı siyaret ediniz.


    *
      SSK İşveren Sicil Numarası için Kontrol Numarası Hesaplama
      SSK İşveren Kontrol Numarası uygulaması için bu sayfaya bakınız.


    *
      SSK İşgöremezlik Ödeme Sistemi
      SSK İşgöremezlik Ödeme Sistemi'ne giriş yapmak için bu sayfaya bakınız.


    *
      SSK İşveren Vizite Kağıdı ve Çalışamazlık Belgesi
      SSK Vizite Sistemi'ne giriş yapmak için bu sayfaya gidiniz.


    *
      SSK Müstehaklık Sorgulama
      SSK Müstehaklık Sorgulama sayfasında, SSK'lı çalışan, SSK'lı emekli ve SSK kurum personeli için, provizyon sorgusu yapılabiliyor.


SSK e-bildirge Sistemi
İşverenlerin, çalıştırdıkları işçilerine ait sigorta prim belgelerini internet üzerinden vermeleri ve bildirimlerine ait tahakkuk bedellerini de otomatik ödeme ve internet bankacılığı yoluyla ödeyebilmeleri için oluşturulan elektronik bir portaldır.

    *
      SSK e-bildirge hakkında bilgi
      SSK e-bildirge sistemi hakkındaki tüm bilgilere bu sayfa yoluyla ulaşabilirsiniz.


    *
      SSK e-bildirge Sistemi Giriş Sayfası


SSK Yurtdışı İşçi Hizmetleri

    *
      SSK Yurtdışındaki Türk İşçileri
      SSK'nın Yurtdışındaki Türk İşçileri sayfasında, gurbetçilerimizin emeklilik işlemlerine yönelik çok önemli bilgiler yer alıyor.


    * SSK Yurtdışı İşçi Hizmetleri Daire Başkanlığı Genel Yazılar

      SSK Yurtdışı İşçi Hizmetleri Daire Başkanlığı Genel Yazılar sayfasında, birçok konuda bilgilendirici konulara yer veriliyor.


    * SSK Yurtdışı İşçi Hizmetleri Daire Başkanlığı Genelgeler

      SSK Yurtdışı İşçi Hizmetleri Daire Başkanlığı Genelgeler bölümünde, yurtdışında çalışan Türkler'in emekliliği hakkında önemli anlaşmalar bulunuyor.


    * SSK Almanya ve Bulgaristan Rant ve Kaza Emekli Ödemeleri


    * SSK Bulgaristan Emekli Aylıklarının Türkiye'de Ödenmesi Anlaşması


SSK - Sorular ve Cevaplar

    * Neden SSK sigortalı olmalıyım?

      SSK sigortalı olmak neden önemli?


    * SSK Sigortalı kime denir?

      SSK sigortalı olmanın tanımı...


    * İşsizlik sigortası

      İşsizlik sigortası hakkında bilgiler...


    * SSK sigortanız yapılmamışsa nasıl hareket etmeniz gerekir?

      SSK sigortanız yapılmamışsa ne yapmalısınız?


    * SSK primimin ödenip ödenmediğini nasıl öğrenirim?

      SSK primlerinizin ödenip ödenmediğini nasıl anlarsınız?


    * Sigortasız çalıştırıldığınızı anladığınızda ne yapmalısınız?

      SSK sigortanız olmadan çalıştırıldığınızı anladığınızda, hangi yolu izlemeniz gerektiği hakkında bilgi...


    * Emekli aylığı alanlar aylıkları kesilmeden tekrar çalışabilir mi?

      SSK'dan emekli aylığı alıyorsunuz, tekrar çalışmanız halinde aylığınızdan kesinti yapılıp yapılmayacağı konusunda bilgi...


    * SSK sigortası ne zaman başlar?

      SSK sigortalılık durumunun ne zaman başlayacağı ile ilgili bilgi...


    * Sigortalı olma hakkından vazgeçilebilir mi?

      SSK sigortalılık hakkından vazgeçemezsiniz...


    * SSK Sigortalılık süresi nedir?

      SSK sigortalılık süresi hakkında...


    * SSK - Sigortasız Geçen Süreler Borçlanılır mı?

      SSK sigortasız geçen zaman borçlanılabilir mi?..


    * SSK - Askerlik Borçlanması Nasıl Yapılır?


      SSK askerlik borçlanması hakkında bilgi...

    * SSK - İsteğe Bağlı Sigortaya Giriş Şartları


      SSK isteğe bağlı sigortaya giriş şartları nelerdir?

    * SSK - İsteğe Bağlı Sigorta Başvurusu


      SSK isteğe bağlı sigorta başvurusu nasıl yapılır?

    * SSK - İsteğe Bağlı Sigortanın Başlangıcı


    * SSK - İsteğe Bağlı Sigorta Prim tutarları


    * SSK - Zamanında Ödenmeyen Primlerin Tahsili


    * SSK - Topluluk Sigortası


İstanbul'daki SSK Hastaneleri

    * SSK Okmeydanı Eğitim Hastanesi

    * SSK Bakırköy Doğumevi

    * SSK Paşabahçe Hastanesi

    * SSK İstanbul Eğitim Hastanesi - Samatya

    * SSK 75. Yıl Erenköy Fizik Tedavi Hastanesi

    * SSK Bayrampaşa Dispanseri


SSK Haberleri

      1 Ayda 63 Bin SSK'lı İşini Kaybetti
      1 Ocak'tan itibaren 49 ilde enerji ve vergi desteği uygulamadan kaldırıldı. Bunun işsizliğe yansıması ağır oldu.

      Teşvikler azalınca işveren işçi çıkardı. 1 ayda 49 ilde 63 bin SSK'lı işini kaybetti.

      İstihdamın en çok daraldığı il Diyarbakır oldu. Diyarbakır'da SSK'lı sayısı 4 bin 406 kişi azaldı. Tekstilin merkezlerinden Kahramanmaraş'ta ise 2 bin 996 kişilik bir azalma oldu.

      49 il içinde yalnızca Kilis'te kısmi hareketlilik göze çarptı. SSK'lı sayısı ocak ayına kıyasla şubatta 129 kişi arttı.

      Teşvik Yasası, yatırımcılara ücretsiz arsa tahsilinin yanı sıra yeni çalıştırılacak işçiler için tamamen ya da kısmen SSK prim muafiyeti getiriyor, vergi muafiyeti ve enerji desteği sağlıyordu.

      2009 yılı sonunda yürürlükten kalkan yasadan yararlanma süresi ise yatırımın faaliyete geçmesinden sonraki beş yılı kapsıyor. Dolayısıyla halen yatırımların bir kısmı için teşvik uygulamaları söz konusu. (15 Nisan 2010)
      Sahte SSK Müfettişi Uyarısı
      Nevşehir Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürlüğü yetkilileri, kendini müfettiş olarak tanıtıp yardım toplayan kişilerle ilgili vatandaşları uyardı.

      Nevşehir SGK İl Müdürü Asım Göveren, kendini SGK görevlisi olarak tanıtan bazı kişilerin çeşitli yol ve yöntemlerle işveren, sigortalı ve emeklileri aldatarak menfaat temin etmeye çalıştıklarını tespit ettiklerini açıkladı.

      Son olarak Ürgüp ilçesinde bir işverenin benzer yöntemle dolandırıldığını ifade eden Göveren, "Adının Hatice Balta olduğunu ve SSK müfettişi olarak görev yaptığını beyan eden bir bayan, telefonla bir işverenimizi arayarak Bedensel Engelliler Derneği adına 100 TL karşılığı bayrak satışı yapmış. Kurumumuz veya İl Müdürlüğümüz hiçbir çalışanının bayrak, kitap, dergi, mecmua gibi basılı yayın organlarını satmak gibi bir görevi bulunmamaktadır. Bu hususta bütün vatandaşlarımızın duyarlı olmasını, kurumumuzun adını kullanarak bu tip yardım veya satış talebinde bulunanlara inanmamalarını istiyoruz." dedi.

      Ayrıca vatandaşların il müdürlüğündeki iş ve işlemlerini takip etmek veya hızlandırmak için yardımcı olacağını belirten kişilere de itibar etmemesi gerektiğini söyleyen Asım Göveren, bunları mutlaka anında kendilerine telefon veya elektronik posta yoluyla ihbar etmelerini istedi.
      (29 Aralık 2009)

      SSK Emeklilerine Müjde
      Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bütçe imkanları çerçevesinde emeklilerin durumunu iyileştireceklerini bildirdi. Şimşek, TBMM Genel Kurulunda görüşülen 2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı üzerinde milletvekillerinin sorularını yanıtladı.

      SSK emeklilerine düzenleme yapılıp yapılmayacağına ilişkin bir soru üzerine Şimşek, Hükümet olarak, bütçe imkanlarının elverdiği ölçüde emeklilerin durumunu iyileştireceklerini ifade etti. Şimşek, ''Ama bütçe imkanları çerçevesinde bunu yapacağız. Eğer ek bir harcama talebiyle karşılaşırsak, bunun gelirini de ortaya koyarız, bu şekilde bütçe disiplinini de koruruz'' dedi.
      (23 Aralık 2009)

      Hastanelerdeki Eski SSK Eczaneleri Açılacak
      Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, devlet hastaneleri ve sağlık ocaklarına eski SSK eczanelerinin açılacağını belirterek, "Beş yıl boyunca neden uğraşıldı? Reform demek yenilik demektir. Reform demek herkesin eskiye dönmesi demek değildir" dedi.

      TEİS Genel Başkanı Nurten Saydan, yaptığı yazılı açıklamada yürürlüğe konulmak istenen düzenlemelerle SSK'lılar, Emekli Sandığı emeklileri, Bağkurlular ve devlet memurlarının eski düzene geri döneceğini söyledi.

      Saydan, "Beş yılda döne döne başı dönen sistem, en baştaki sisteme geri döndü ve bu sefer bütün vatandaşlarımız SSK'lı oldu. Nihayet erişmek istenen son hedef açıklandı. Devlet hastanelerine ve sağlık ocaklarına eski SSK eczanelerini açmak. Buradan sormak istiyoruz; 5 yıl boyunca neden uğraşıldı? Reform demek yenilik demektir. Reform demek herkesin eskiye dönmesi demek değildir." ifadelerini kullandı.

      Yeni düzenlemeler ile mahallelerdeki eczanelerin kapısının vatandaşa kapanacağını savunan Saydan, "SSK'lılar ve onları yıllarca seyredip hallerine şükreden diğer vatandaşlarımız hep beraber eski SSK eczanelerinin tıpatıp aynısı, hatta ismindeki sadece "s" harfi kaldırılarak uygulamaya girecek SGK eczanelerinden ilaç almak zorunda bırakılacaktır." açıklamasını yaptı.

      Saydan şöyle devam etti: "7 milyon 235 bin memur ve bakmakla yükümlü olan kişiler de 15 Ocak 2010 tarihi itibariyle SGK'ya bağlanmış olacak ve 15 Ocak ta SGK'ya geçmeyen 10 milyon yeşil kartlı ve bu kesimlerin tamamı da gece yarısı çıkarılacak bir tebliğ ile SGK eczanelerine gitmek zorunda kalacaklardır. Bu eczanelerden nasıl ilaç verileceği, ne çeşit ilaçlar olacağı ve hasta kuyruklarını eski SSK'lılara soracak olursanız anlatacaklardır. Bu eczaneler çok kısa süre içinde eski SSK eczanelerinde olduğu gibi tek tip tansiyon ilacı, tek tip ağrı kesici ve mümkün olduğunca en az çeşit ilaç bulunacaktır"
      (22 Aralık 2009)

    *
      SSK Haberleri
      SSK ile ilgili güncel gelişmeleri ve SSK haber arşivini, haberler8.com sitesinin "SSK" sayfasında bulabilirsiniz.


    *
      SGK Haberleri
      SGK ile ilgili güncel gelişmeleri ve haber arşivini, haberler8.com sitesinin "SGK" sayfasında bulabilirsiniz.


    *
      Emeklilik Haberleri
      SSK, Bağkur ve Emekli Sandığı ile ilgili emeklilik haberlerini haberler8.com sitesinin "Emeklilik" sayfasında bulabilirsiniz.


SSK Siteleri

    * Ali Tezel

      Sosyal Güvenlik Uzmanı Gazeteci Ali Tezel, kişisel sitesinde SSK ile ilgili tüm konuları aydınlatıyor ve soruları yanıtlıyor.


SSK Hakkında...
SSK Resmi Sitesi

      SSK (Sosyal Sigortalar Kurumu), T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı bir sosyal güvenlik kurumuydu.

      Türkiye'nin en büyük sosyal güvenlik kuruluşu olan SSK, ülke nüfusunun yaklaşık %50'sine sigorta ve sağlık hizmeti sunmaktaydı.

      SSK, Başkan ve Başkana bağlı birimler ile Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı Sigorta İşleri Genel Müdürlüğü, Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı Sağlık İşleri Genel Müdürlüğü ve bunların merkez ve taşra teşkilatından oluşmaktaydı.

      SSK, 16 Mayıs 2006 tarihinde kabul edilen 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) devir olmuştur.


SSK Hizmet Dökümü Sorgulama Tablosu

      (Not: SSK Hizmet Dökümü Sorgulama Tablosu "dizayn" amaçlı konulmuştur. SSK Hizmet Dökümü Sorgulaması için lütfen aşağıdaki sayfayı ziyaret ediniz):

      https://www.turkiye.gov.tr/portal/dt?channel=hizmet7
İnsanlar yaşamları boyunca kendi iradeleriyle ya da iradeleri dışında açığa çıkan çeşitli mesleki, fizyolojik ve sosyo-ekonomik risklere maruz kalmaktadır. Bu risklerin ortadan kaldırılması, bireyler üzerindeki etkilerinin azaltılması veya sonuçlarının onarılması gerekmektedir. Ayrıca, insanların artan güvenlik ihtiyaçlarına cevap verecek ve onlara insan onuruna yaraşır huzurlu ve mutlu bir yaşam sunacak bir yapıya ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu ihtiyaçtan doğan “Sosyal Güvenlik” toplumun bütün bireylerinin hiçbir ayrım ve ayrıcalık gözetilmeksizin hem ekonomik hem de sosyal bakımdan bugünlerinin ve yarınlarının güvence altına alınmasını amaçlayan; birbirleri arasında sıkı bir birlik ve uyum kurulmuş olan bir sistemler bütünü olarak tanımlanmaktadır.1

Sanayi devrimi öncesi toplumlarda sosyal güvenlik fonksiyonu yardım sandıkları, aile içi transferler ve dinsel nitelikli kurumlar tarafından yerine getiriliyordu. Sanayi devrimi, bu alanda yeni bir bakış açısı getirmiştir. Söz konusu dönem içinde işçilerin kötü çalışma koşulları devletlerin sosyal politika alanında da bir takım koruyucu düzenlemeler yapmalarını zorunlu kılmıştır. 2

Bugünkü anlamda sosyal güvenlik sistemi 19 uncu yüzyılın sonlarına doğru gerçekleşmiştir. İlk kez Alman devlet adamı Bismarck, finansmanının işçi ve işveren primleri yanında devlet katkılarıyla sağlandığı bir sosyal sigorta sistemi oluşturarak önemli bir çalışmaya imza atmıştır. Bu çerçevede, Almanya’da uygulanan sosyal sigortalar, başlangıçta hastalık (1883), iş kazası (1884), sakatlık ve yaşlılık (1889) sigortalarını kapsamıştır.3

İngiltere’de ise Sosyal Güvenlik Sistemi, 1942 yılında yayımlanan ve sosyal güvenliğin finansmanının vergi gelirleriyle sağlanmasını öngören “Beveridge Raporu” ile yepyeni boyutlar kazanmış ve çağdaş sosyal güvenlik düşüncesinin oluşumuna büyük katkılarda bulunmuştur.

Sosyal güvenlik kavramı ilk olarak 1935 tarihli Amerikan Sosyal Güvenlik  nKanununda yer almıştır. Kavram, daha sonra 1941 tarihli Atlantik Paktı Sözleşmesinde  ve 1944 tarihli Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Philedelphia Konferansında  kullanılmıştır. Ayrıca İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin 22 nci ve 25 inci  maddelerinde sosyal güvenlik, temel haklardan biri olarak sayılmaktadır. ILO da 1952  tarihli ve Sosyal Güvenliğin Asgari Normları Hakkındaki 102 sayılı sözleşmesinde en  geniş  şekilde sosyal güvenlik kavramına yer vermiş ve bu alandaki temel düzenlemeyi yapmıştır.4

Türk Sosyal Güvenlik Sistemi

Türk tarihindeki sosyal güvenlik uygulamaları Orta Asya, Anadolu Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi olarak ele alınabilir.
Orta Asya Döneminde, Eski Türklerde aile bağları güçlü olduğu için aile içi yardımlaşmalar önemli bir sosyal yardım olarak ön plana çıkarken, yerleşik hayata geçişle birlikte daha sağlam temellere dayalı olarak oluşturulan ve iyilik, dayanışma, yardım için tesis edilen vakıf kurumları diğer bir sosyal yardım anlayışı olarak ortaya çıkmıştır.

Anadolu Selçuklu Döneminde halk göçebe, köylü ve şehirli olmak üzere üç gruba ayrılmış; göçebe Türkmenler hayvancılıkla, köylüler hayvancılık ve tarımla, şehirliler ise ticaret ve zanaatla uğraşmışlardır. Şehirlerde ticaretle uğraşanlar tarafından Ahi Teşkilatları ile bu teşkilat içinde zanaatkârların iş kollarına göre loncaları kurulmuş, zanaatkârlar arasındaki güçlü bağ ve dayanışma ile de sosyal yardım amaçlı vakıf kurumları tesis edilmiş, devlet malı olarak kabul edilen ve miri arazi olarak adlandırılan topraklardan vakıf arazisi olarak ayrılanlardan elde edilen gelirler (tesis edilen bu sosyal hizmet) dayanışma ve yardım kurumlarının giderlerine tahsis edilmiştir.

Ekonomik ve sosyal teşkilatlanması Anadolu Selçuklu Devleti’nin bir devamı niteliğinde olan Osmanlı Devletinde sosyal güvenlik anlamında ilk örgütlenme, 13. yüzyılda önce Ahilik (esnaf, zanaatkar, çiftçi vb. bütün çalışma kollarını içine alan ocak), sonra Gedik (hak, imtiyaz) – Lonca (belli bir iş kolunda usta, kalfa ve çırakları içine alan dernek) teşkilatı adı altında ortaya çıkmış ve 18. yüzyıla kadar etkinliğini hissettirmiştir. 18. yüzyılda ise Osmanlılarda sosyal güvenlik daha bir kurumsallık kazanmış ve ilk kez bu yüzyılda sosyal yardım amaçlı vergi toplanmaya başlanmıştır.

Osmanlı Devletinde sanayileşme hareketleri ve işçi sınıfının doğuşu Avrupa’ya oranla çok geç başladığından Türkler modern anlamda bir sosyal güvenlik sistemine oldukça geç kavuşmuşlardır.

19. yüzyılda Darülaceze (düşkünler yurdu), Darüşşafaka (yoksul, öksüz ve yetimler için okul) gibi kurumların kurulmaya başlamasıyla birlikte Loncaların yardımlaşma sandıkları yıkılmaya yüz tutmuş, yine de yüzyılın sonuna kadar varlıklarını sürdürmüşlerdir.5

Osmanlıda tekaüt (emekli) ve teavün (yardımlaşma) sandıkları ile Tanzimat sonrasında işçilerle ilgili sınırlı kapsamlı toplumsal politika düzenlemelerinin yer aldığı 1865 tarihli Dilaver Paşa Nizamnamesi sosyal güvenlik alanında oluşturulan önemli düzenlemelerdendir.6Ayrıca, 1866 tarihinde Askeri Tekaüt Sandığı ve 1881 tarihinde Sivil Memurlar Emekli Sandığı kurulmuştur.7

Diğer taraftan, 1876 tarihli Kanun-i Esasi ve 1908’de tekrar yürürlüğe giren Kanun-i Esasinin getirmiş olduğu en önemli yenilik ve düzenlemeler temel hak ve hürriyetlere ilişkin olmasına rağmen, anılan kanunlarda ekonomik ve sosyal haklara değinilmemiştir.

1921 yılında 151 sayılı Ereğli Maden Amelesinin Hukukuna Müteallik Kanun ile kurulan Amele Birliği, ülkemizin kanun ile kurulan ve üyeliği zorunlu olan ilk sosyal güvenlik kuruluşudur.

Yeni devletin ilk Anayasası olan 1921 tarihli Teşkilatı Esasiye Kanunu devletin içinde bulunduğu dönemin ekonomik, sosyal ve siyasi durumu nedeniyle hak ve özgürlüklere yer verememiştir. 1924 Anayasasında ise temel hak ve hürriyetlerden kişinin hak ve özgürlükleri sıralanmış olup, diğer ekonomik ve sosyal hak ve özgürlükler ile siyasi hak ve özgürlüklerden bahsedilmemiştir.

Cumhuriyetin ilk yıllarında, sosyal sigortalara benzeyen fakat kişiler ve riskler açısından çok dar kapsamlı olmasına rağmen sayıca oldukça fazla olan birtakım emeklilik ve yardımlaşma sandıklarının kuruluşunu öngören kanunlar çıkarılmıştır. Bu alanda çıkarılan yasalar ve oluşturulan sandıklardan bir kısmı, 1926 tarihli ve 895 sayılı Kanunla kurulan İmalatı Harbiye Teavün ve Sigorta Sandığı, 1934’de 2454 sayılı Kanunla kurulan Devlet Demir Yolları ve Limanlar İdaresinin Memur ve Müstahdemleri Tekaüt Sandığı, 1935’de kurulan Telgraf ve Telefon İdaresi Biriktirme ve Yardım Sandığı, 1935'de kurulan PTT Telgraf ve Telefon İdaresi Biriktirme ve Yardım Sandığı, 1937'de 3137 sayılı Kanunla kurulan Deniz Yolları ve Akay İşletmeleriyle Fabrika ve Havuzlar İdareleri Memur ve Müstahdemleri Tekaüt Sandığı, 1937'de 3202 sayılı Kanunla kurulan T.C. Ziraat Bankası Memurları Tekaüt Sandığı, 1938'de Emlak ve Eytam Bankası Memurları Tekaüt Sandığı, T.C. Merkez Bankası Memurları Tekaüt Sandığı, Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü Memur ve Müstahdemleri Tekaüt Sandığı şeklinde sıralanabilir.8

1936 tarihli ve 3008 sayılı İş Kanunu ile ilk kez Türkiye’de sosyal sigortaların kuruluşu ve sosyal sigortalara ilişkin temel ilkeler öngörülmüştür. Ancak Kanunda öngörülen sistem, İkinci Dünya Savaşının araya girmesi nedeniyle 1945 yılına kadar oluşturulamamıştır.

Sosyal sigorta kolları ile ilgili ilk kanun, 27.06.1945 tarihli ve 4772 sayılı İş Kazaları, Meslek Hastalıkları ve Analık Sigortaları Kanunudur. Bu Kanunun yürürlüğe girmesi ile İş Kazaları, Meslek Hastalıkları ve Analık Sigortası uygulanmaya başlamıştır. Anılan Kanuna paralel olarak 16.07.1945 tarihinde 4792 sayılı İşçi Sigortaları Kurumu Kanunu çıkarılmıştır. Bu Kanunun 01.01.1946 tarihinde yürürlüğe girmesiyle İşçi Sigortaları Kurumu kurularak 1945 yılına kadar kurulan çok sayıdaki sandığın da birleştirilmesi sağlanmıştır. İşçi Sigortaları Kurumu kurulduğu yıl, ilk önce 4772 sayılı İş Kazaları, Meslek Hastalıkları ve Analık Sigortaları Kanunu kapsama alınmıştır. Sonrasında ise, 1950 yılında 5417 sayılı İhtiyarlık Sigortası Kanunu, 1951’de 5502 sayılı Hastalık ve Analık Sigortası Kanunu ve 1957’de de 6900 sayılı Maluliyet, İhtiyarlık ve Ölüm Sigortası Kanunu kabul edilmiştir.

Sosyal güvenlik alanında değinilen bu düzenlemelerin dışındaki en önemli gelişme, 1961 Anayasasıdır.  1961 Anayasasıyla, “sosyal güvenlik” kavramı ilk kez çalışma hayatı ve sosyal politikalara ilişkin ana yasal terminolojiye girmiştir.

1961 Anayasasının sosyal güvenlikle ilgili 48 inci maddesine benzer hükme yürürlükteki 1982 Anayasasının “sosyal güvenlik” başlıklı 60 ıncı maddesinde de yer verilmiştir. Söz konusu maddede “Herkes sosyal güvenlik hakkına sahiptir. Devlet bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alır ve teşkilatı kurar.” denilmek suretiyle, sosyal güvenlik alanında Devlete önemli görevler yüklenmiştir.
Ülkemizde planlı kalkınma dönemine 1963 yılından itibaren başlanılmış, kalkınma planlarında sosyal güvenlik; bireyleri, karşılaşılabilecek risklere karşı korumak amacıyla geliştirilen güvenceler sistemi olarak kabul edilmiştir.

Kalkınma planları, sosyal güvenlikle ilgili birbirine benzer hükümler taşımış; hatta günümüzde yeni ve çok önemli olarak sunulan bazı düzenlemeler uzun süreden beri kalkınma planlarında yer almıştır. Örneğin, sigortalıların özel yararları ve durumları göz önünde bulundurulmak şartı ile sosyal güvenlik kurumlarının tek çatı altında birleştirilmesi fikrine ilk kez Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planında (1963-1967) yer verilmiş ve devletin sosyal politikası olarak kamuoyuna açıklanmıştır.

Tarihsel süreç içerisinde, işçi statüsünde çalışanlara ilişkin sigorta kollarına ait çeşitli kanunlara dağılmış bulunan düzenlemeler, sosyal güvenlikle ilgili özel hükümler içeren 1961 Anayasasının yürürlüğe girmesini takiben yeniden gözden geçirilerek, 17.07.1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununda birleştirilmiştir. 01.03.1965 tarihinde yürürlüğe giren bu Kanunla, İşçi Sigortaları Kurumu, Sosyal Sigortalar Kurumu adını almış, işçi statüsünde çalışanların sosyal güvenlikleri alanında yeni haklar getirilmiştir.

08.06.1949 tarihinde kabul edilen ve 01.01.1950 tarihinde yürürlüğe giren 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu ile sayıları 11’i bulan mevcut emeklilik sandıkları ortadan kaldırılmış, çalışanlardan ve işverenlerden prim alınması ilkesine dayalı, modern anlamda bütüncül bir sosyal güvenlik yapısı oluşturulmuştur. Bu yapının tek elden yürütülmesi için de T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü kurulmuştur.

Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu (Bağ-Kur) 02.09.1971 tarihli ve 1479 sayılı Kanun ile kurulmuş olup, Kanunun sigortalılıkla ilgili hükümleri 01.10.1972 tarihinde uygulamaya konulmuş, 01.01.1986 tarihinden itibaren de bu Kanuna tabi sigortalılara sağlık sigortası yardımları verilmeye başlanmıştır. 10.09.1977 tarihli ve 2108 sayılı Muhtar Ödenek ve Sosyal Güvenlik Yasasıyla köy ve mahalle muhtarlarının Bağ-Kur kapsamında zorunlu sigortalı olmaları sağlanmıştır. 04.05.1979 tarihli ve 2229 sayılı Kanunla herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna tabi olmayan Türk vatandaşlarıyla ev kadınlarına Bağ-Kur kapsamında isteğe bağlı sigortalı olma hakkı verilmiştir. Bu sigortalıların da zorunlu sigortalılarla aynı hak ve mükellefiyetlere tabi olması öngörülmüştür.

1983 yılında 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanunu ve 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanunu kabul edilerek tarım kesiminde çalışanların sosyal güvenliklerinin sağlanmasına dönük önemli düzenlemeler yapılmıştır.

Ülkemizde; hizmet akdiyle çalışanların 506, kendi nam ve hesabına çalışanların 1479, devlet memuru olarak çalışanların 5434, tarımda hizmet akdiyle çalışanların 2925, tarımda kendi nam ve hesabına çalışanların 2926 sayılı kanunlara tabi olarak sosyal güvenlikleri sağlanmaktaydı. Diğer bir deyişle, sigortalıların sosyal güvenlik hakları 5 ayrı yasa ile düzenlenmişti. Ayrıca, 506 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesindeki sandıklara tabi olanlar da kendi vakıf senetlerine göre sosyal güvenliklerini sağlamaktaydı. Ancak, bu tarz bir sosyal güvenlik sistemi farklı sosyal güvenlik kanunlarına tabi olarak çalışanların hak ve yükümlülükleri arasındaki norm ve standart birliğini bozmaktaydı.

Söz konusu norm birliğinin sağlanması ve sürdürülebilir bir sosyal güvenlik sistemi oluşturulması amacıyla sosyal güvenlik reformu yapılması gerekli görülmüştür. Bu doğrultuda, yukarıda tarihsel süreçleri özetlenen Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı, T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü ve Bağ-Kur Genel Müdürlüğünü aynı çatı altında toplayan Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, 20.05.2006 tarihli ve 26173 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5502 sayılı Kanunla kurulmuştur. Bu reformla sigorta hak ve yükümlülüklerinin eşitlendiği, mali olarak sürdürülebilir tek bir emeklilik ve sağlık sigortası sisteminin kurulması öngörülmüştür.

Reform ile aynı zamanda nüfusun tamamına eşit, kolay ulaşılabilir ve kaliteli sağlık hizmeti sunumunu amaçlayan genel sağlık sigortası sisteminin oluşturulması hedeflenmiştir. Bu itibarla, 31.05.2006 tarihinde 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kabul edilmiş, 01.01.2007 tarihinde de yürürlüğe girmesi öngörülmüştür. Ancak 5510 sayılı Kanununun bazı maddelerinin Anayasa Mahkemesince iptal edilmesi, kanuna ek ve değişiklik getiren mevzuatın çıkarılması gibi nedenlerle yürürlük tarihi; önce 01.07.2007 tarihine, sonra 01.01.2008 tarihine ertelenmiş ve nihayet 5510 sayılı Kanun 01.10.2008 tarihinde tüm hükümleri ile yürürlüğe girmiştir. 5510 sayılı Kanun ile sosyal sigortalar alanında birçok konuda norm ve standart birliği sağlanmış ve uygulamaya geçirilmiştir.

Son olarak, anılan reform, dağınık bir halde yürütülen sosyal yardımların merkezi olarak izlenebildiği ve objektif yararlanma ölçütlerine dayalı bir sosyal yardımlar sisteminin oluşturulmasını hedeflemektedir.

Sosyal Güvenlik Kurumu, çalışmalarını tüm personelinin katılımıyla, bireysel ve kurumsal enerjisini ortaya koyarak vatandaşlarımıza daha kaliteli hizmet vermek amacıyla sürdürmektedir. Bu doğrultuda, vatandaşların kolay, hızlı ve kaliteli hizmet alabilmelerini sağlamak amacıyla e-devlet uygulamasına geçilmiştir.

Bu doğrultuda, 2010-2014 Stratejik Planında da yer verildiği gibi, Sosyal Güvenlik Kurumu vizyon olarak vatandaş odaklı hizmet anlayışı içinde etkin, süratli ve kaliteli sosyal güvenlik hizmeti sunan, toplumun güvenine sahip ve aktüeryal dengelerini sağlamış, saygın bir kurum olmayı benimsemiştir.





 

 

 

SSK Sorgulama - SSK Hizmet Dökümü

Sayfanın Konuları: SSK, SSK Hizmet Dökümü, SSK No, SSK Sicil No Sorgulama, SSK Sicil No ve TC Kimlik No ile SSK Hizmet Dökümü Sorgulama, SSK Maaş Hesaplama, SSK Emeklilik Süresi, ssk, SSK Öğrenme, ssk, SSK Sorgulama, SSK Pirim, SSK Kurumu, ssk hizmet dökümü sorgulama, SSK Hakkında Bilgi, SSKHizmetDökümü, SSK Sorgu, SSK İsteğe Bağlı Sigorta, SSK SORGULAMA, SSK SORGULAMA, ssk hizmet dokumu, SSK Borçlanması, SSK Sorgu, SSK Primim Ödeniyormu?, Sosyal Sigortalar Kurumu, ssk aylık, ssk, sgk, ssk gov tr, ssk sorgulamasi, ssk bilgi, www.ssk.gov.tr. Hatalı aramalar: ssk gov, ssk.com, sssk, www ssk, sgk.gov.tr, ssk sorgulama, ssk gov, ssk tr...

SSK Sorgulama - SSK Hizmet Dökümü

Sayfanın Konuları: SSK, SSK Hizmet Dökümü, SSK No, SSK Sicil No Sorgulama, SSK Sicil No ve TC Kimlik No ile SSK Hizmet Dökümü Sorgulama, SSK Maaş Hesaplama, SSK Emeklilik Süresi, ssk, SSK Öğrenme, ssk, SSK Sorgulama, SSK Pirim, SSK Kurumu, ssk hizmet dökümü sorgulama, SSK Hakkında Bilgi, SSKHizmetDökümü, SSK Sorgu, SSK İsteğe Bağlı Sigorta, SSK SORGULAMA, SSK SORGULAMA, ssk hizmet dokumu, SSK Borçlanması, SSK Sorgu, SSK Primim Ödeniyormu?, Sosyal Sigortalar Kurumu, ssk aylık, ssk, sgk, ssk gov tr, ssk sorgulamasi, ssk bilgi, www.ssk.gov.tr. Hatalı aramalar: ssk gov, ssk.com, sssk, www ssk, sgk.gov.tr, ssk sorgulama, ssk gov, ssk tr...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder